Köszi a választ!
Hagyjuk a bridge kezelési sebességét a dslrhez képest. 🙂
Canon vs Nikon fórumok alapján Nikonnal szebb képet csinál zaj szempontból. Ezért inkább Nikon.
D5100… Kapható még, sőt. 120-130ezerér van csak váz. Helyette a podcast hatására néztem motoros vázat. 🙂 D90? Vélemény? Igen, ez is kapható még, 160 körül, bőven belefér. Több kezelőszerv, 2 tárcsa viszont régebbi érzékelő, iso200 at tud 100 helyett. Nos? 🙂
Igazad van abban, hogy a Bridge gépek nagyon lassúak. Ezen túl nem fejleszthetőek, az autofókuszban pedig bőven elmaradnak bármelyik SLR mögött.
Én támogatom a D90-t, Artwork-ben van is használt. Ugyanakkor ne feledd, hogy régebbi váz már…hamarosan jöhet az utódja.
D7000 – amit nem szerettem az AF miatt – vagy a remek D7100? Ezek persze drágább gépek, cserébe időtállóbbak. Később kell lecserélned. Ha viszont mindenképpen cserélni fogsz hamarosan, akkor használ D90-t vegyél, azon buksz a legkevesebbet.
Oldallal kapcsolatban, szándékos hogy ha aktív ablakot váltok, majd vissza jövök ide akkor eltűnik amit beírtam? Tehát mondjuk windows esetén alt+tab, osx-en cmd+tab másik ablakba majd ide vissza és írhatom be újra a mondanivalóm?
Mostani canon után amit 6 évig nyúztam, fura lesz hogy alapból egy obival sokkal kevesebb tartományt tudok lefedni. Ok hogy azt amit lefed az 50-es fix azt nagyon jól nagyon szépen, de hát van amikor azért a zoom. Nekem. 🙂 Tehát D90 használtan és inkább veszünk plusz egy objetívet még. Aztán ha rákattanunk és kevésnek érezzük akkor objektívek megtartásával vázat cserélünk. Köszönöm, párom nevében is, a segítséget és a véleményeket az őszi esküvőhöz is. 🙂
Tuti, hogy nem szándékos nálam 10.7.5 és Chrome alatt nem jelentkezik a probléma.
Lehet, hogy kisebb tartományt tudsz lefedni de a szemed rááll hamar, elkezded keresni a témát és sokkal több értékes fotót készítesz majd. Velem legalábbis mindig így van, ha csak FIX-et viszek magammal. Artworkben van most szép D90, ami egy APS-C gép, tehát ehhez 35mm-es obit kéne venned. Minő véletlen, hogy azt is láttam az ATW-ben a minap.
Végre egy hosszabb HelloPeti! 🙂 Mindig olyan rövidnek találtam, ha bírjátok energiával és van időtök néha jöhet ilyen. 🙂 Egyébként királyak vagytok, bár mostanába kicsit sok volt az autó és kevesebb a szakmai oldal, de még ez is belefér. 🙂
hagyok itt egy éjszakai kommentet 🙂 tényleg működik esküvőről hazafelé elalvás elleni módszernek a HelloPeti! 🙂 még második hallgatásra is tökéletes volt.
Peti egyébként én is, és több ismerősöm is Pixel Kinget használ és sajnos általános tapasztalat mindenkinél, hogy bizony gyakran nem villan el, szóval azt hiszem hiába cserélteted vissza :/ Talán itt jön ki az, hogy megéri azt a nem kevés plusz pénzt a Pocket Wizard. Tényleg roppant idegesítő mikor minden stimmelne csak éppen egy villanás hiányzik….
Hahó!
Remek adás volt, köszi!
A beírt, de el nem küldött komment nekem is eltűnik ablakváltáskor (Win7/Firefox 23.01), de Ctrl+z re visszajön.
A csavarhúzós kontra nem csavarhúzós obi illetve az adás elején felvetett régi obik témában: Van, ahol nem gond a régi obi, de pont az Nikon 1,8/50-esnél van nagyon nagy különbség a csavarhúzós és az AF-S-es G-s között. A régi sokkal lágyabb 1,8-on és a hátsó lencsetag tükröződése miatt a kép közepén lila foltot hagy, ha egy kicsit is ellenfényes vagy világos a téma, de középen sötét dolog van. Pl. fehér háttéren fotóztam eladó obit vele, nagyon zavaró volt, de normál portrénál nem is látszik. Az új obiknál nincs ilyen.
Filmes váz rulez! Pont a múltkor vittem kirándulni az FE2-t egy 1,8/50-essel és egy 18/3,5-össel, hát régen éreztem magam ilyen jól fotózás közben! Nekem pl. ezért érdemes fenntartani bizonyos lencséknél a kompatibilitást, mert a G-sek nem mennek az FE2-n. Szóval menjen mindenki és vegyen egy filmes vázat, most!
A D90-nek már nem jön utódja, illetve már itt is van, ugyanis a Nikonnál a régi számozás lecserélésével a D7000 vette át a D90 helyét. Attila, ha nem félsz a használt váztól, akkor egy használt D7000 minden igényedet kielégítené, én nagyon szeretem, hobbicélra tökéletes.
Apropó APS-C nagylátó hobbira vagy dolgozni: Teljesen egyetértek, ha dolgozni kell, akkor csakis profi obi. Nem tudom, hogy mire kell az ismerősödnek, de ha nem dolgozni, akkor pont kihagytad azt a felhasználói kategóriát, amelyik már nem csak úgy csattogtatni viszi a vázat, de nem is profi. Egy igényes amatőr számára nem mindig érhető el a profi felszerelés, viszont teljesen érthető, hogy feljebb akar lépni, szerintem egy ilyen helyzetben teljesen jó kompromisszum az említett Tokina 12-24-es, vagy más hasonló obi, mert nem túl drága és megnyit egy nagyon más világot. Persze pl. pont a Tokina jobban csillog, tükröződik, mint a Nikon, erre ügyelni kell, de aki hobbiból fotózik, a ráér ügyelni. Képminőségben, felbontásban azonban teljesen kielégíti a hobbista igényeit. Nagyon sok esetben sokkal több múlik a felvételtechnikán vagy a raw-kidolgozáson. Szóval szerintem egy kompromisszumos olcsóbb obi még mindig sokkal jobb, mint a semmilyen.
Üdv,
A D7000 AF tekintetében elég gyenge, különösen 35/1.8G obival párban.
Az 50-es ilyen hibáját nem tapasztaltam, mert amikor volt akkor még nagyon gyerekcipőben járt nálam a fényképezés, de kössz az infot! Legközelebb ha kérdezik már én is mondom. Amúgy sajnálom, hogy nincs prémium 50-es obija a Nikonnal, a mostani G sorozat eléggé műanyag. 🙁
Az 50-es hibája persze relatív, mert amíg nem mentem be vele a műterembe, nem is tűnt fel. Hasonlót egyébként a 2,8/28-as AF-D is csinált, azon pl. egy templomi nyolcágú lámpa mellett volt nyolc kis zöld folt, de ez a hiba is csak spéci helyzetekben jött elő. Mondjuk a 28-ast eladtam, sajnos az egy elég gyenge darab volt más szempontból is…
A D7000 AF-je valóban nem egy bajnok, de furcsa, mert a csavarhúzos 50-essel vagy pl. a csavarhúzós 2,8/180-assal egész jó, de ahogy írod, az AF-S-es G-s 35-össel és az 50-essel viszont nem olyan jó. Pedig pont azt gondoltam volna, hogy fordítva van…
Én eleinte a 35/1.8G-re gyanakodtam, míg ki nem próbáltam FF vázon…ahol viszont tökéletesen éles és f1.8-2.2 köz remekül rajzol. Jobban rekeszelve már vignettál, hiszen ez egy APS-C obi, nem FF.
Köszi a választ!
Hagyjuk a bridge kezelési sebességét a dslrhez képest. 🙂
Canon vs Nikon fórumok alapján Nikonnal szebb képet csinál zaj szempontból. Ezért inkább Nikon.
D5100… Kapható még, sőt. 120-130ezerér van csak váz. Helyette a podcast hatására néztem motoros vázat. 🙂 D90? Vélemény? Igen, ez is kapható még, 160 körül, bőven belefér. Több kezelőszerv, 2 tárcsa viszont régebbi érzékelő, iso200 at tud 100 helyett. Nos? 🙂
Igazad van abban, hogy a Bridge gépek nagyon lassúak. Ezen túl nem fejleszthetőek, az autofókuszban pedig bőven elmaradnak bármelyik SLR mögött.
Én támogatom a D90-t, Artwork-ben van is használt. Ugyanakkor ne feledd, hogy régebbi váz már…hamarosan jöhet az utódja.
D7000 – amit nem szerettem az AF miatt – vagy a remek D7100? Ezek persze drágább gépek, cserébe időtállóbbak. Később kell lecserélned. Ha viszont mindenképpen cserélni fogsz hamarosan, akkor használ D90-t vegyél, azon buksz a legkevesebbet.
Oldallal kapcsolatban, szándékos hogy ha aktív ablakot váltok, majd vissza jövök ide akkor eltűnik amit beírtam? Tehát mondjuk windows esetén alt+tab, osx-en cmd+tab másik ablakba majd ide vissza és írhatom be újra a mondanivalóm?
Mostani canon után amit 6 évig nyúztam, fura lesz hogy alapból egy obival sokkal kevesebb tartományt tudok lefedni. Ok hogy azt amit lefed az 50-es fix azt nagyon jól nagyon szépen, de hát van amikor azért a zoom. Nekem. 🙂 Tehát D90 használtan és inkább veszünk plusz egy objetívet még. Aztán ha rákattanunk és kevésnek érezzük akkor objektívek megtartásával vázat cserélünk. Köszönöm, párom nevében is, a segítséget és a véleményeket az őszi esküvőhöz is. 🙂
Szia
Tuti, hogy nem szándékos nálam 10.7.5 és Chrome alatt nem jelentkezik a probléma.
Lehet, hogy kisebb tartományt tudsz lefedni de a szemed rááll hamar, elkezded keresni a témát és sokkal több értékes fotót készítesz majd. Velem legalábbis mindig így van, ha csak FIX-et viszek magammal. Artworkben van most szép D90, ami egy APS-C gép, tehát ehhez 35mm-es obit kéne venned. Minő véletlen, hogy azt is láttam az ATW-ben a minap.
Péter
Végre egy hosszabb HelloPeti! 🙂 Mindig olyan rövidnek találtam, ha bírjátok energiával és van időtök néha jöhet ilyen. 🙂 Egyébként királyak vagytok, bár mostanába kicsit sok volt az autó és kevesebb a szakmai oldal, de még ez is belefér. 🙂
Lehet nálam van a hiba, macen még nem néztem. iPaden előjött a probléma, meg céges chromeon is.
Igen, mióta többet néztem a fényképezőgépeket mint bármilyen más oldalt, rájöttem hogy d90-re és hát AF-Cre nem 50-es kell hanem 35. 🙂
Artworkös ajánlatokat is néztem, meg expresszt túrom. Van kínálat szerencsére. 🙂
hagyok itt egy éjszakai kommentet 🙂 tényleg működik esküvőről hazafelé elalvás elleni módszernek a HelloPeti! 🙂 még második hallgatásra is tökéletes volt.
Peti egyébként én is, és több ismerősöm is Pixel Kinget használ és sajnos általános tapasztalat mindenkinél, hogy bizony gyakran nem villan el, szóval azt hiszem hiába cserélteted vissza :/ Talán itt jön ki az, hogy megéri azt a nem kevés plusz pénzt a Pocket Wizard. Tényleg roppant idegesítő mikor minden stimmelne csak éppen egy villanás hiányzik….
Sziasztok!
Direkt ilyen hirtelen lett vége az „óóó” val?
Nekem is előjön ez a probléma amúgy hogy ha ablakot váltok kezdhetem előröl a hsz.-t. (IE,Firefox,Chrome alatt „tesztelve”).
Ez az adás is fasza volt, és ha van energiátok, időtök, még sok sok ilyet. Így a meló is gyorsabban telik 🙂
Hahó!
Remek adás volt, köszi!
A beírt, de el nem küldött komment nekem is eltűnik ablakváltáskor (Win7/Firefox 23.01), de Ctrl+z re visszajön.
A csavarhúzós kontra nem csavarhúzós obi illetve az adás elején felvetett régi obik témában: Van, ahol nem gond a régi obi, de pont az Nikon 1,8/50-esnél van nagyon nagy különbség a csavarhúzós és az AF-S-es G-s között. A régi sokkal lágyabb 1,8-on és a hátsó lencsetag tükröződése miatt a kép közepén lila foltot hagy, ha egy kicsit is ellenfényes vagy világos a téma, de középen sötét dolog van. Pl. fehér háttéren fotóztam eladó obit vele, nagyon zavaró volt, de normál portrénál nem is látszik. Az új obiknál nincs ilyen.
Filmes váz rulez! Pont a múltkor vittem kirándulni az FE2-t egy 1,8/50-essel és egy 18/3,5-össel, hát régen éreztem magam ilyen jól fotózás közben! Nekem pl. ezért érdemes fenntartani bizonyos lencséknél a kompatibilitást, mert a G-sek nem mennek az FE2-n. Szóval menjen mindenki és vegyen egy filmes vázat, most!
A D90-nek már nem jön utódja, illetve már itt is van, ugyanis a Nikonnál a régi számozás lecserélésével a D7000 vette át a D90 helyét. Attila, ha nem félsz a használt váztól, akkor egy használt D7000 minden igényedet kielégítené, én nagyon szeretem, hobbicélra tökéletes.
Apropó APS-C nagylátó hobbira vagy dolgozni: Teljesen egyetértek, ha dolgozni kell, akkor csakis profi obi. Nem tudom, hogy mire kell az ismerősödnek, de ha nem dolgozni, akkor pont kihagytad azt a felhasználói kategóriát, amelyik már nem csak úgy csattogtatni viszi a vázat, de nem is profi. Egy igényes amatőr számára nem mindig érhető el a profi felszerelés, viszont teljesen érthető, hogy feljebb akar lépni, szerintem egy ilyen helyzetben teljesen jó kompromisszum az említett Tokina 12-24-es, vagy más hasonló obi, mert nem túl drága és megnyit egy nagyon más világot. Persze pl. pont a Tokina jobban csillog, tükröződik, mint a Nikon, erre ügyelni kell, de aki hobbiból fotózik, a ráér ügyelni. Képminőségben, felbontásban azonban teljesen kielégíti a hobbista igényeit. Nagyon sok esetben sokkal több múlik a felvételtechnikán vagy a raw-kidolgozáson. Szóval szerintem egy kompromisszumos olcsóbb obi még mindig sokkal jobb, mint a semmilyen.
Üdv,
Tök jól összefoglaltad.
A D7000 AF tekintetében elég gyenge, különösen 35/1.8G obival párban.
Az 50-es ilyen hibáját nem tapasztaltam, mert amikor volt akkor még nagyon gyerekcipőben járt nálam a fényképezés, de kössz az infot! Legközelebb ha kérdezik már én is mondom. Amúgy sajnálom, hogy nincs prémium 50-es obija a Nikonnal, a mostani G sorozat eléggé műanyag. 🙁
A Tokina 12-24-et én is imádtam, ajánlom!
Az 50-es hibája persze relatív, mert amíg nem mentem be vele a műterembe, nem is tűnt fel. Hasonlót egyébként a 2,8/28-as AF-D is csinált, azon pl. egy templomi nyolcágú lámpa mellett volt nyolc kis zöld folt, de ez a hiba is csak spéci helyzetekben jött elő. Mondjuk a 28-ast eladtam, sajnos az egy elég gyenge darab volt más szempontból is…
A D7000 AF-je valóban nem egy bajnok, de furcsa, mert a csavarhúzos 50-essel vagy pl. a csavarhúzós 2,8/180-assal egész jó, de ahogy írod, az AF-S-es G-s 35-össel és az 50-essel viszont nem olyan jó. Pedig pont azt gondoltam volna, hogy fordítva van…
Én eleinte a 35/1.8G-re gyanakodtam, míg ki nem próbáltam FF vázon…ahol viszont tökéletesen éles és f1.8-2.2 köz remekül rajzol. Jobban rekeszelve már vignettál, hiszen ez egy APS-C obi, nem FF.